Publicaties 2017

  • Avest, I. ter (2017). From location and (non-)place to place attachment and sense of place. An exploration of imagination as the key to transform spaces into places. Religion & Education.http://dx.doi.org/10.1080/15507394.2016.1268039
  • Avest, I. ter (2017). Levensbeschouwelijk onderwijzen en leren recht van elk kind – verantwoordelijkheid van elke opvoeder. Tijdschrift voor Religie, Recht en Beleid (8) 1, p. 57-77.
  • Avest, I. ter & Bakker, C, (2017). RE rooted in the principal’s biography. Religion & Education.
  • Avest, I. ter & Bakker, C, (2017). Teacher Training for Religious Education –Violation of university teachers’ comfort zone? South African Journal of Higher Education. submitted.
  • Avest, I. ter (2017). Een vreemde vogel in de ‘pedagogische civil society’. Pedagogiek in Praktijk, nr. 96, april, p. 40-46.
  • Avest, I. ter (2017). “I experienced freedom within the frame of my own narrative”; the contribution of psychodrama techniques to experiential learning. International Review of Education 63: 71. doi:10.1007/s11159-017-9617-6
  • Avest, I. ter, C. Bakker (2017). Religious Education in the Netherlands. REtoday, spring 2017, volume 34, number 2, pp. 56-60.
  •  

    Avest, I. ter, C. Bakker (2017). ‘Komt een moslima bij de directeur …’ Omgaan met ‘de ander’ in christelijk basisonderwijs ‘op Zuid’. In: B. van den Berg & Andre Mulder (red.). Leren van betekenis. Utrecht: Marnix Academie.