Publicaties 2008

Artikelen

  • Avest, K.H. ter & Miedema, S. (2008). Intercultural and inter-religious learning in Dutch Kindergarten: Daily classroom experiences with four year old children.Panorama, 19, 162-175.
  • Avest, K.H. ter (2008). Religieuze burgerschapsvorming. Al Nisa, Islamitisch maandblad voor vrouwen, 27(6), 6-19.
  • Avest, K.H. ter (2008). Religieuze burgerschapsvorming als uitdaging. Lessen. Periodiek van het Nationaal Onderwijsmuseum, 3(4), 21-27.
  • Bertram-Troost, G.D. & Avest, K.H. ter (2008). Religie in het onderwijs door een andere ‘bril’. Narthex, 8(4), 24-28.
  • Miedema, S., Avest, K.H. ter & Bakker, C. (2008). Different schools as narrative communities. Religious Education, 103(3), 307-323.

Boeken

  • Avest, K.H. ter (2008). Eigen Wijs. Budel: Damon.
  • Avest, K.H. ter & Bakker, C. (2008). Werk in uitvoering; Elf bouwstenen voor Structureel Identiteits Beraad. Rotterdam: Agilo.
  • Bakker, C. & Avest, K.H. ter (2008). Voor-werk; Voorwerk voor Structureel Identiteits Beraad. Rotterdam: Agilo.

Boekhoofdstukken

  • Avest, K.H. ter & Miedema, S. (2008). Alltägliche Erfahrungen im Kindergarten mit vierjährigen Kindern in einem interkulturellen und interreligiösen Kontext in den Niederlanden. In A. Biesinger, Fr. Schweitzer & D. Hess-Maier (Eds.), Mein Gott, Dein Gott. Interkulturelle und interreligiöse Bildung im Kindertagesstätten (pp. 67-80). Ravensburg: Ravensburger Verlag.
  • Avest, K.H. ter, Miedema, S. & Bakker, C. (2008). Getrennt und zusammen leben in den Niederlanden, oder: die Bedeutung des interreligiösen Lernens. In W. Weisse (Ed.), Dialogischer Religionsunterricht in Hamburg. Positionen, Analysen und Perspektiven im Kontext Europas (pp. 179-188).
  • Avest, K.H. ter (2008). Hoor! Het verhaal gaat door! In Chris Hermans & Theo van der Zee (Eds.), Het verhaal gaat door (pp. 89-105). Budel: Damon.
  • Avest, K.H. ter, Bertram-Troost, G.D., Laar, A. van, Miedema, S. & Bakker, C. (2008). Religion in the educational life-world of secondary students: Results of a Dutch qualitative research project. In T. Knauth, D.P. Josza, G.D. Bertram-Troost & J. Ipgrave (Eds.), Encountering religious pluralism in school and society. A qualitative study of teenage perspectives in Europe (pp. 81-112). München: Waxmann.